Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie

Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie

  • starten wanneer jij wilt
  • 347,00 267,00
347,00 267,00

voor natuurfotografen die sterke composities met sfeer in hun foto’s willen

Je vindt landschapsfotografie erg leuk om te doen. Maar je maakt wel eens foto’s die mislukken. Meer dan je lief is. Je hebt aandacht voor de compositie en sfeer, maar toch ontbreekt er iets in de foto’s. Je beste foto’s zijn eerder toevalstreffers dan dat je bewust naar het eindresultaat hebt toegewerkt. En dat is jammer. Het is niet erg, het hoort erbij. Als je een stevige basis legt, kun je de volgende stappen in de natuurfotografie zetten. Je zult vaker met betere foto’s thuis komen en je tot een betere landschapsfotograaf ontwikkelen. Klinkt dit goed? Dan is het praktische traject Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie voor jou.

Voorbeeldfoto's voor natuurfotografie coaching landschapsfotografie

Voor wie is natuurfotografie coaching | landschapsfotografie geschikt

Voor iedere fotograaf die de technische aspecten van fotografie onder controle heeft. Belichten en scherpstellen heb je goed onder de knie. Een basiscompositie kun je ook maken. Maar hoe zorg je ervoor dat je een sterkere compositie maakt? En hoe zorg je ervoor dat je de sfeer die je zit in de foto laat terugkomen? Die uitdaging ga je in dit coaching traject aan. Je ontdekt aan de hand van praktische opdrachten hoe je:

✅ Het landschap leest
✅ Een goed uitgangspunt om te fotograferen kiest
✅ Composities opbouwt
✅ Een onderwerp je verschillende mogelijkheden biedt
✅ Meer sfeer in je foto’s brengt
✅ Het weer en aanwezige licht in je voordeel laat werken
✅ De technische aspecten van fotografie als hulpmiddel gebruikt bij het realiseren van je doelen in landschapsfotografie

Ervaring voordat je start

Hierover kunnen we kort zijn. Als je de volgende punten positief kunt beantwoorden, kun je zo starten:

  • Je fotografeert op de A(v)-stand op M-stand
  • Je weet hoe sluitertijd, diafragma en ISO-waarde samenhangen en weet hoe je dat moet instellen op je camera
  • Je hebt een spiegelreflexcamera of systeemcamera

Het coaching traject is voor fotografen die de basis beheersen en hun volgende stappen in de landschapsfotografie willen zetten. Het mooie is dat deze methode onder alle omstandigheden werkt. De oefeningen passen de fotografen die wij hebben begeleid al jaren in de praktijk toe.

wat ontdek je in natuurfotografie coaching | landschapsfotografie

3 Maanden, 15 uitdagende opdrachten mét constructieve en persoonlijke feedback

Het traject Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie bestaat uit 3 modules. Voor iedere module neem je ongeveer 1 maand de tijd. We adviseren om per week in ieder geval 3 uur aan de opdrachten te besteden.

Module I: Techniek op orde

In de 1e module start je met het finetunen van de techniek. Je krijgt onder andere oefeningen over belichting, scherptediepte, hyperfocale afstand en Expose To The right (ETTR). In de opdrachten ben je vrij om je locatie en onderwerp uit te zoeken. Als je wilt, fotografeer je je favoriete onderwerp op je favoriete locatie. Of je gaat helemaal ‘out of the box’ en maakt voor jou vernieuwende foto’s

Module II: Compositie en licht

In de 2e module ga je op zoek naar geschikte onderwerpen, composities en je eigen rol en plek in het landschap. Je ontdekt hoe je diepte in landschapsfoto’s brengt en welke rol licht en schaduw speelt. Al met al weer een uitdagende module die je veel vrijheden geeft, maar ook voor een aantal uitdagingen stelt.

Module III: Compositie en sfeer

In de vorige module ontdekte je het belang van een sterke compositie en de rol van het licht. Daar bouw je nu op verder. We werken toe naar de sfeer in de foto. Er zijn verschillende situaties, omstandigheden en gebeurtenissen die voor sfeer zorgen. Die verwerk je in de foto’s die je voor de verschillende opdrachten maakt. Je maakt weer 5 opdrachten en sluit af met een uitdagende bonusopdracht.

Na deze 3 modules heb je alle tools in handen om sterkere landschapsfoto’s te maken. De opdrachten zijn zo geformuleerd dat ze geschikt zijn voor fotografen die op de A(v)-stand en/of M-stand fotograferen en weten hoe sluitertijd, diafragma en ISO-waarde samenhangen. Of je met een spiegelreflexcamera of systeemcamera werkt, maakt niet uit.

In Natuurfotografie Coaching | Landschapsfotografie krijg je 15 opdrachten die je helpen bij het maken van sterkere landschapsfoto’s. Als je de techniek nog niet voldoende beheerst, kies dan eerst voor Natuurfotografie coaching | technische vaardigheden. En als je meer maatwerk en/of een uitgebreider coaching traject wilt, kies dan voor Natuurfotografie coaching | Maatwerk.

En we hebben nog iets voor je….in iedere module krijg je 1 uitdagende bonusopdracht. Meer daarover lees je in de modules die je ontvangt.

Persoonlijke en constructieve feedback bij natuurfotografie coaching landschapsfotografie

Bij een coaching traject hoort persoonlijke en maatwerk feedback. Nadat je de opdrachten van een module hebt afgerond, stuur je de foto’s naar ons toe. We nemen de tijd voor de beoordeling, reken op ongeveer 1 week. Je krijgt constructieve feedback die bij jouw foto’s past. Je krijgt na module I en module II feedback per e-mail. Na module III krijg je de feedback via Skype (onze voorkeur) of telefoon. Daarvoor maken we later in het traject een afspraak.

inclusief e-book ‘fotograferen is een kunst’

Bij dit coaching traject ontvang je ons e-book ‘Fotograferen is een Kunst’, met meer dan 150 pagina’s met tips, advies, praktische voorbeelden en inspirerende foto’s. Het e-book ‘Fotograferen is een Kunst’ is het complete leerboek én naslagwerk over licht en belichting, scherpte en scherptediepte, ISO-waarde, compositie en sfeer. dit e-book gebruik je tijdens ‘Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie’.

Het e-book lees je heel eenvoudig op je tablet, laptop of telefoon

Samenvatting natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie

  • 3 Modules
  • 15 Inspirerende en uitdagende opdrachten, 3 bonusopdrachten
  • Persoonlijke en constructieve feedback op je foto’s, 2 keer per e-mail en 1 keer via Skype of telefoon
  • Doorlooptijd ongeveer 3 maanden
  • Inclusief het e-book ‘Fotograferen is een Kunst’, ter waarde van 21,95 euro.

Hoe werkt het

Dit coaching traject bestaat uit 3 modules en heeft een doorlooptijd van ongeveer 3 maanden. Je krijgt iedere maand nieuwe opdrachten en praktische feedback op de foto’s die je voor een eerdere module instuurde.

direct aan de slag met natuurfotografie coaching landschapsfotografie

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, kun je de 1e module met oefeningen en het e-book direct downloaden. Aan de hand van voorbeelden en duidelijke uitleg en met verwijzing naar de e-books ga je aan de slag.

Wat heb je nodig voor Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie

  • Camera
  • Minimaal 1 objectief met een bereik van 24-200mm, meerdere objectieven die dit bereik overbruggen kan natuurlijk ook
  • Een statief

cadeaubon

Je kunt het natuurfotografie coaching traject ook aan iemand anders cadeau doen. Reserveer een plek en geef aan dat je het coaching traject aan iemand anders cadeau wilt doen.

Vragen

Heb je nog vragen over het natuurfotografie coaching traject? Neem dan gerust eerst contact met ons op.

Tariefinformatie

Verbeter je landschapsfoto’s met sterkere composities en meer sfeer. Reserveer je plek in Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie. Het tarief voor 3 modules met 15 opdrachten, 3 bonusopdrachten, het e-book ‘Fotograferen is een Kunst’ én 3 keer uitgebreide en persoonlijke feedback, bedraagt 347 euro.

Wanneer kan ik starten

Je kunt starten wanneer je wilt. Nadat je je hebt ingeschreven, kun je direct de 1e module met opdrachten en het e-book downloaden. Je kunt direct aan de slag. De volgende modules ontvang je steeds met de feedback van de vorige module.

Heb ik ervaring nodig om mee te doen

We gaan er van uit dat je bij de start van dit coaching traject de techniek beheerst. Dat betekent dat je weet hoe sluitertijd, diafragma en ISO-waarde samen hangen. Je kunt de variabelen op je camera aanpassen. Of je op de M-stand of A(v)-stand fotografeert, een spiegelreflexcamera of systeemcamera hebt, is niet belangrijk.

Voor wat landschapsfotografie betreft, hoef je nog niet veel ervaring te hebben. Dit traject Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie is geschikt voor startende en meer gevorderde fotografen die hun landschapsfotografie willen verbeteren.

Op welke locatie volg ik het coaching traject fotografie

Je volgt het traject vanuit thuis of iedere andere locatie die jij wilt. Sommige opdrachten kun je thuis maken. De meeste opdrachten maak je als natuurfotograaf buitenshuis. Dat kan bij jou in de buurt zijn, maar ook verder weg. Jij bepaalt waar en wanneer je gaat fotograferen.

Is het coaching traject fotografie geschikt voor mij

Het belangrijkste is dat je een passie voor landschapsfotografie hebt en tijd kunt investeren. Zolang je hart bij natuurfotografie ligt, zit je goed bij ons. Je doel is om je landschapsfoto’s te verbeteren.

Hoeveel tijd moet ik investeren

De modules zijn zo opgebouwd dat je in een noodtempo in een halve dag klaar kunt zijn. Maar dat zal geen betere fotograaf van je maken en is zonde van de investering die je in jezelf doet. Als je er enkele keren per maand op uit kunt gaan om te fotograferen ben je al een eind op weg. Een exact aantal uren of keren fotograferen om je echt te ontwikkelen is lastig aan te geven. Ga uit van minimaal 3 uur per week. Bij voorkeur kun je er vaker en/of langer op uit trekken. Je doet meer ervaring op en hebt zelf al vergelijkingsmateriaal.

Zoals met de meeste vormen van leren, hoe meer tijd je erin stopt, hoe meer ervaring je op doet en hoe meer je ervoor terugkrijgt.

Welke apparatuur heb ik nodig

Een spiegelreflex- of systeemcamera waarop je sluitertijd, diafragma, ISO-waarde en belichtingscompensatie kunt instellen. En objectieven dat een bereik van 24 tot minimaal 200mm afdekken. Een stabiel statief is erg handig. Een telefoon heb je ook nodig en eventueel een Skypeverbinding voor de feedback na de 3e module.

Moet ik meer apparatuur kopen als het programma start

Nee, wellicht stellen we bepaalde apparatuur voor, maar het blijft bij een advies. Het gaat voornamelijk om de mens achter de camera en niet alleen om de apparatuur. Meer apparatuur maakt geen betere fotograaf van jou.

Maakt het uit waar ik woon

Nee, zolang je op deze planeet woont, zit je goed. We kunnen je begeleiden in het Nederlands en Engels.

Hoe lang duurt het fotografie coaching traject

We gaan uit van een traject van 3 modules. Met een doorlooptijd van ongeveer 1 maand per module kom je dus op ongeveer 3 maanden uit. Je mag er natuurlijk langer over doen als dat je beter uit komt.

Krijg ik een diploma

Nee, dit is een praktijkgericht coaching traject. Je krijgt feiten, kennis, ervaring én mooie foto’s!

Schrijf je nu in voor Natuurfotografie coaching | Landschapsfotografie

347,00 267,00