Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden

Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden

  • starten wanneer jij wilt
  • 317,00 237,00
317,00 237,00

voor natuurfotografen die hun techniek écht op orde willen brengen

Iedere fotograaf maakt wel eens foto’s die mislukken. Je hebt aandacht voor de compositie en sfeer. Maar de technische instellingen worden wel eens vergeten. Je foto’s zijn te licht of te donker. Of ze zijn niet scherp op de plek waar jij dat wilt, of de scherptediepte past niet bij het beeld. Dat is niet erg, het hoort erbij. Maar als je de techniek beheerst, kun je de volgende stappen in de natuurfotografie zetten. Je kunt dan verschillende technieken inzetten om creatieve foto’s te maken. Klinkt dit goed? Dan is Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden voor jou.

Licht, sluitertijd, scherpte, scherptediepte en ISO: beheers de techniek

Het wordt tijd dat je foto’s altijd goed belicht zijn en scherp op de plek waar jij dat wilt. Dat je de techniek écht beheerst. Dat is zeker mogelijk, de techniek zal geen geheimen meer voor je hebben. De uitdaging in dit coaching traject is om alle technische elementen steeds goed op elkaar af te stemmen. Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden is praktisch opgezet vanuit onze jarenlange ervaring als professionele fotografen en coaches. De afgelopen jaren begeleidden wij honderden cursisten. We gaven hen veel adviezen, tips en goede raad. Nu is deze kennis en ervaring samengebracht in het natuurfotografie coaching traject.

Het coaching traject is voor beginnende en meer gevorderde fotografen die technisch de puntjes op de i willen zetten.

Natuurfotografie coaching | technische vaardigheden

3 Maanden, 15 uitdagende opdrachten mét constructieve en persoonlijke feedback

In het traject dat ongeveer 3 maanden duurt, krijg je 15 uitdagende en praktische opdrachten van ons. Gedurende het natuurfotografie coaching traject ontdek je steeds meer over natuurlijk licht en sluitertijd, scherpte en scherpstellen, ISO-waarde en hoe je deze factoren combineert.

Het mooie is dat deze methode onder alle omstandigheden werkt. Je ontdekt onder andere wat je moet doen om de foto te belichten zoals jij wilt en waar je scherp stelt om bijvoorbeeld een optimale scherptediepte in de foto te brengen. De oefeningen passen de fotografen die wij hebben begeleid al jaren in de praktijk toe.

wat ontdek je in natuurfotografie coaching | technische vaardigheden

3 Modules met uitdagende opdrachten

Het traject Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden bestaat uit 3 modules. Voor iedere module neem je ongeveer 1 maand de tijd.

Module I: Licht en belichting

In de 1e module start je met licht en belichting. Je ontdekt welke soorten licht er zijn en hoe je ze in je foto’s kunt gebruiken. We besteden aandacht aan het technisch goed belichten van een foto. Want het aanwezige licht bepaalt voor een belangrijk deel wat je technische instellingen zijn. Je krijgt onder andere oefeningen over belichting, het histogram, voorkomen van uitgebeten hooglichten, expose to the right en het bepalen van de voor jouw ideale sluitertijd.

Module II: Scherpte en scherptediepte

In de 2e module ontdek je hoe en waar je scherp stelt. Je komt er al snel achter dat je jezelf steeds dezelfde vragen stelt: waar stel ik scherp, welk diafragma gebruik ik en wat is het effect in de foto. Met een paar eenvoudige technieken kun jij er voor zorgen dat je foto’s altijd scherp zijn waar jij dat wilt. Ook besteden we aandacht aan de ISO-waarde. Je krijgt onder andere oefeningen over het voorkomen van bewegingsonscherpte, scherp stellen, scherptediepte en de hyperfocale afstand.

Module III: Zet de techniek naar je hand

Nu je de basiselementen beheerst, ga je ze combineren. Je ontdekt hoe je de techniek naar je hand zet en steeds met technische goede foto’s thuis komt. Dat doe je aan de hand van een aantal uitdagende opdrachten waarin je sluitertijd, diafragma en ISO-waarde combineert.

Na deze 3 modules heb je alle tools in handen om de te techniek naar je hand te zetten. De opdrachten zijn zo geformuleerd dat ze geschikt zijn voor fotografen die op de A(v)-stand en/of M-stand fotograferen.

In Natuurfotografie Coaching | Technische vaardigheden krijg je 15 opdrachten die je helpen de puntjes technisch gezien op de i te zetten. Als je de techniek voldoende beheerst, kun je ook voor Natuurfotografie coaching |Compositie en sfeer kiezen. En als je meer maatwerk en/of een uitgebreider coaching traject wilt, kies dan voor Natuurfotografie coaching | Maatwerk.

En we hebben nog iets voor je….In iedere module krijg je 1 bonusopdracht. Meer daarover lees je in de modules die je ontvangt.

Persoonlijke en constructieve feedback

Bij een coaching traject hoort persoonlijke feedback. Nadat je de opdrachten van een module hebt afgerond, nemen we de tijd en krijg je constructieve feedback die bij jouw foto’s past. Je krijgt na module I en module II feedback per e-mail. Na module III ontvang je de feedback via Skype (onze voorkeur) of telefoon. Daarvoor maken we later in het traject een afspraak.

inclusief e-book ‘fotograferen is een kunst’

Bij dit coaching traject ontvang je ons e-book ‘Fotograferen is een Kunst’, met meer dan 150 pagina’s met tips, advies, praktische voorbeelden en inspirerende foto’s. Het e-book ‘Fotograferen is een Kunst’ is het complete leerboek én naslagwerk over licht en belichting, scherpte en scherptediepte, ISO-waarde, compositie en sfeer.

Het e-book lees je heel eenvoudig op je tablet, laptop of telefoon

Samenvatting natuurfotografie coaching | technische vaardigheden

  • 3 Modules
  • 15 Inspirerende en uitdagende opdrachten, 3 bonusopdrachten
  • Persoonlijke en constructieve feedback op je foto’s, 2 keer per e-mail en 1 keer via Skype of telefoon
  • Doorlooptijd ongeveer 3 maanden
  • Inclusief de e-book ‘Fotograferen is een Kunst’, ter waarde van 21,95 euro.

Hoe werkt het

Dit coaching traject bestaat uit 3 modules heeft een doorlooptijd van ongeveer 3 maanden. Je krijgt iedere maand nieuwe opdrachten en praktische feedback op de foto’s die je voor een eerdere module instuurde.

direct aan de slag

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, kun je de 1e module met oefeningen en het e-book direct downloaden. Aan de hand van voorbeelden en duidelijke uitleg en met verwijzing naar de e-books ga je aan de slag.

cadeaubon

Je kunt het natuurfotografie coaching traject ook aan iemand anders cadeau doen. Reserveer een plek en geef aan dat je het coaching traject aan iemand anders cadeau wilt doen.

Wat heb je nodig voor Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden

  • Camera
  • Minimaal 1 objectief met een bereik van 24-200mm, meerdere objectieven die dit bereik overbruggen kan natuurlijk ook.
  • Bij voorkeur een statief
Tariefinformatie

Verbeter je techniek en reserveer je plek in Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden. Het tarief voor 3 modules met 15 opdrachten, 3 bonusopdrachten, het e-book ‘Fotograferen is een Kunst’ én persoonlijke feedback, bedraagt 277 euro.

Wanneer kan ik starten

Je kunt starten wanneer je wilt. Nadat je je hebt ingeschreven, kun je direct de 1e module met opdrachten en e-book downloaden. De volgende modules ontvang je steeds met de feedback van de vorige module.

Heb ik ervaring nodig om mee te doen

Je hoeft nog niet veel ervaring met fotografie te hebben. Dit traject Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden is geschikt voor startende en gevorderde fotografen. Kent de techniek echt geen geheimen meer voor je, kies dan voor Natuurfotografie coaching| Compositie en sfeer of Natuurfotografie coaching | Maatwerk.

Op welke locatie volg ik het coaching traject fotografie

Je volgt het traject vanuit thuis of iedere andere locatie die jij wilt. Sommige opdrachten kun je thuis maken. De meeste opdrachten maak je als natuurfotograaf buitenshuis. Jij bepaalt waar en wanneer je gaat fotograferen.

Is het coaching traject fotografie geschikt voor mij

Van startend fotograaf tot semi-professional, wij kunnen je begeleiden. Het belangrijkste is dat je de passie hebt en de tijd kunt investeren. Zolang je hart bij macrofotografie, kustfotografie of landschapsfotografie ligt, zit je goed bij ons. Je doel is om je techniek te verbeteren.

Hoeveel tijd moet ik investeren

De modules zijn zo opgebouwd dat je in een noodtempo in een halve dag klaar kunt zijn. Maar dat zal geen betere fotograaf van je maken en is zonde van de investering die je in jezelf doet. Als je er enkele keren per maand op uit kunt gaan om te fotograferen ben je al een eind op weg. Een exact aantal uren of keren fotograferen om je echt te ontwikkelen is lastig aan te geven. Ga uit van minimaal 3 uur per week. Bij voorkeur kun je er vaker en/of langer op uit trekken. Je doet meer ervaring op en hebt zelf al vergelijkingsmateriaal.

Zoals met de meeste vormen van leren, hoe meer tijd je erin stopt, hoe meer je ervoor terugkrijgt.

Welke apparatuur heb ik nodig

Een spiegelreflex- of systeemcamera. En objectieven die een bereik van 24 tot minimaal 200mm afdekken. Een statief is erg handig. Een telefoon heb je ook nodig en eventueel een Skypeverbinding voor de feedback na de 3e module.

Moet ik meer apparatuur kopen als het programma start

Nee, wellicht stellen we bepaalde apparatuur voor, maar het blijft bij een advies. Het gaat voornamelijk om de mens achter de camera en niet alleen om de apparatuur. Meer apparatuur maakt geen betere fotograaf van jou.

Maakt het uit waar ik woon

Nee, zolang je op deze planeet woont, zit je goed. We kunnen je begeleiden in het Nederlands en Engels.

Hoe lang duurt het fotografie coaching traject

We gaan uit van een traject van 3 modules. Met een doorlooptijd van ongeveer 1 maand per module kom je dus op ongeveer 3 maanden uit.

Krijg ik een diploma

Nee, dit is een praktijkgericht coaching traject. Je krijgt feiten, kennis, ervaring én mooie foto’s!

Schrijf je nu in voor Natuurfotografie coaching | Technische vaardigheden

317,00 237,00