E-book 'Fotograferen is een kunst'


Alles wat je over landschapsfotografie en macrofotografie wil weten

Het complete E-book over licht en belichting, scherpte en scherptediepte, compositie en sfeer.

  • Meer dan 150 pagina's
  • Tientallen tips over techniek, compositie en sfeer.
  • Tientallen voorbeelden, inclusief gedetailleerde instellingen

Met trots presenteren we 'Fotograferen is een kunst'!

In het E-book bundelen we onze kennis en ervaring als professionele landschap- en macrofotografen. De afgelopen jaren begeleiden wij honderden cursisten. We gaven hen veel adviezen, tips en goede raad. Nu is deze kennis en ervaring samengebracht in dit E-book.

 

In 'Fotograferen is een kunst' beschrijft aan de hand van veel voorbeelden hoe je macrofoto's en landschapsfoto's maakt. We leggen uit hoe je het landschap leest, de techniek toepast en een aansprekende foto met een mooie compositie en sfeer maakt. 'Fotograferen is een kunst' is 100% een eigen productie.

 

Het e-book 'Fotograferen is een kunst' is geschikt voor de beginnende en de meer gevorderde fotograaf.


Inhoud van 'Fotograferen is een kunst'

'Fotograferen is een kunst' bestaat uit meer dan 150 pagina's, tientallen tips en voorbeeldfoto's. Wat kun je verwachten? We geven je een aantal voorbeelden.

Camera-instellingen

Het e-book start met een aantal standaard instellingen. Iedere camera is anders en iedereen heeft eigen voorkeuren. We geven je een aantal adviezen mee die het fotograferen voor jou wat prettiger maken.


Licht en belichting

Zonder licht geen foto. We vertellen je over natuurlijk licht en bijvoorbeeld de witbalans. Ook gaan we uitgebreid in op het histogram. We leggen je uit wat het is en hoe je het in je voordeel kunt gebruiken. Je krijgt veel praktijkvoorbeelden.


Scherpte en scherptediepte

Scherpte of onscherpte en scherptediepte dragen bij aan de kracht van een foto. We leggen je uitgebreid uit hoe je scherpte en scherptediepte voor je kunt laten werken. Verder gaan we in op onder andere het diafragma, (auto)focus en de hyperfocale afstand.


Techniek beheersen

Of je het nu leuk vindt of niet, zorg ervoor dat je je camera en de techniek goed beheerst. Het zal je helpen bij het maken van betere foto's.  Het lezen van het landschap, bedenken welk resultaat je kunt bereiken, gecombineerd met een juiste toepassing van diafragma, ISO en sluitertijd is een must. Je bent dan vrij om aansprekende en sfeervolle foto's te maken. Dit deel van het boek zal niet het favoriete hoofdstuk zijn. Maar het is van essentieel belang als je een betere fotograaf wil worden.


Compositie en sfeer

Natuurlijk staan we uitgebreid stil bij compositie en sfeer. We leggen je uit hoe je het landschap leest en aan welke uitgangspunten je denkt als je een compositie opbouwt. En we gaan in op de sfeer in een foto. De compositie kan perfect zijn, het licht maakt de sfeer in een foto. We geven je veel tips en voorbeelden.






Hoe kun je het E-book kopen

Zelf houden we erg van boeken. We kiezen nu heel bewust voor een E-book. 'Fotograferen is een kunst' is altijd en overal beschikbaar én het is beter voor het milieu. Je kunt het boek rechtstreeks via ons bestellen. 'Fotograferen is een kunst' is 100% een eigen productie. Het E-book kost € 17.