Dynamische foto’s met Beweging en Intentional camera movement

Fotograferen is superleuk. Maar als je altijd hetzelfde doet gaat het vervelen. En dat terwijl je juist een hobby hebt gekozen die je rust en ontspanning moet geven. Je doel is om creatieve foto’s te maken. Met beweging, ook wel Intentional Camera Movement genoemd kan dat. Maar er komt meer bij kijken dan even met je camera bewegen. Als je niet weet hoe wordt fotografie nog minder leuk. De resultaten vallen tegen. En iedere foto is ook nog eens anders. Word je er ook zo moe van? Dan is de workshop landschapsfotografie beweging en dynamiek helemaal voor jou.

fotograferen met beweging en dynamiek

Heerlijk creatief fotograferen. ‘De regels’ loslaten en de grenzen binnen natuurfotografie opzoeken. Met een andere kijk fotograferen. Je kunt het en met onze hulp zul je al snel foto’s maken die jij mooi vindt. Ontdek met ons hoe het werkt. Want wij hebben er veel mee gewerkt. In de landschaps en kustfotografie en ook in de architectuur. Deze vorm van fotografie is heel creatief, anders en gewoon leuk! Gun jezelf een creatieve out of the box workshop.

Bonus

Deze vorm van fotografie levert op het eerste oog veel tegenvallende resultaten op. In de nabewerking kun je pas echt de potentie van je beelden zien. Wij vertellen je hoe dit werkt.

Wat je ontdekt in deze workshop beweging en dynamiek ICM

  • Hoe je met beweging fotografeert en het gokelement elimineert
  • Je creativiteit ontwikkelt
  • Dynamiek in je foto’s brengt
  • Wat je moet doen om het resultaat vooraf te voorspellen

Bij een opname met beweging gaat het om de beweging die jij met je camera maakt. Wanneer je deze techniek juist toepast, kun je ware kunstwerkjes van bomen, struiken, bladeren, landschappen enz. maken. Kleuren en vormen spelen de hoofdrol in je foto, met een vleugje abstractie. Dit is creatief en uniek.

Wil je eens een keer helemaal iets anders? Dan mag je deze workshop niet missen!

Kleine groep, veel persoonlijke begeleiding tijdens de workshop

De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Er zijn dus maximaal vijf deelnemers per fotograaf. Je krijgt begeleiding van twee ervaren, fulltime fotografen. Yvonne en Frank hebben zeer ruime ervaring in de landschapsfotografie. Je krijgt 1-op-1 begeleiding op locatie en nog meer tips en trucs. En als je wilt gaan we samen op zoek naar de foto die jij wil maken. We helpen je bij het vinden van een fotogenieke plek, het opbouwen van een aantrekkelijke compositie en het correct toepassen van de techniek.

Meld je nu aan en je krijgt:
✅ Gratis toegang tot de nationale plantentuin van Meise
✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Beter Fotograferen’ ter waarde van 12 euro (meer dan 100 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips)
✅ Een handige hulpgids over Intentional Camera Movement in de landschapsfotografie ter waarde van 6 euro

Wil jij aantrekkelijke Landschapsfoto’s maken? Meld je dan aan voor deze workshop Landschapsfotografie Beweging en Dynamiek

Programma workshop landschapsfotografie Beweging en dynamiek ICM

De workshop landschapsfotografie Beweging en dynamiek ICM start om 11:00 uur en duurt tot ongeveer 16:30 uur. De workshop vindt plaats in de nationale plantentuin in Meise, België.

compleet pakket

E-book ‘Beter Fotograferen’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Enkele weken voor het begin van de workshop landschapsfotografie ontvang je ons E-book ‘Beter fotograferen’. Ruim 100 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder in landschapsfotografie te verdiepen.

In dit uitgebreide E-book is onze jarenlange ervaring als professionele landschapsfotografen gebundeld. Techniek, compositie en sfeer, het komt er allemaal in terug. Dit E-book is een handig naslagwerk en de foto’s zullen je inspireren.

Hulpgids

Je krijgt een extra hulpgids die specifiek ingaat op het vastleggen van beweging en dynamiek in de landschapsfotografie door met je camera te bewegen. Deze techniek wordt ook wel Intentional Camera Movement genoemd. Hiermee kun je je al voorbereiden op de workshop van Betere Landschapsfoto.

interactieve en inspirerende presentatie

De workshop begint met een interactieve presentatie. Ondertussen geniet je van koffie/thee en iets lekkers. Aan de hand van een aantal foto’s die we op de locatie hebben gemaakt, nemen wij je mee in de wereld van de creatieve landschapsfotografie. Techniek, tips, trucs, compositie en sfeer passeren de revue. Je zult zelf snel willen starten met fotograferen en dat gaan we dan ook doen. Je gaat ontdekken hoe je mooiere foto’s met meer impact maakt.

ontdek je nieuwe mogelijkheden

Je ontdekt hoe je landschapsfoto’s met beweging maakt. In de workshop ligt daar de nadruk op. Van ons krijg je concrete tips en adviezen die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer en onder alle omstandigheden. Met de hulp van Frank en Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop weet hoe je dynamische foto’s met beweging maakt. Als geheugensteun ontvang je een handige hulpgids dat je tijdens het fotograferen kunt gebruiken.

We geven je op iedere locatie gedetailleerde informatie over de fotografische mogelijkheden in het landschap. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips, voorbeelden en advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Je hebt steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan de fotografen stellen.

1-op-1 begeleiding

Tijdens de workshop krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank en Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. We helpen je met het maken van foto’s met Intentional Camera Movement (ICM).

Je kunt al je vragen stellen over landschapsfotografie. Je krijgt tips en advies op je foto’s en ontdekt hoe je zelf steeds betere foto’s maakt. Na de workshop heb je alle handvatten om zelf aantrekkelijke landschapsfoto’s te kunnen maken.

bonus ter waarde van 35 euro

Na de workshop landschapsfotografie beoordelen we drie foto’s die je tijdens de workshop hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer en techniek. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw landschapsfotografie. De review is uitgebreid, we nemen er de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de workshop.

Extra info voor de Workshop Landschapsfotografie

Waar is de workshop

De workshop vindt plaats in de nationale plantentuin in Meise, België. We starten om 11:00 uur en ronden om ongeveer 16:30 uur af. De nationale plantentuin is een enorm domein dat 92ha groot is. De basis werd al in 1797 gelegd. Daarna heeft de botanische tuin vele veranderingen ondergaan en is uitgegroeid tot een van de grootste ter wereld. Een superlocatie voor deze workshop.

Heb ik ervaring nodig?

Je beschikt over een spiegelreflex- of systeemcamera. Enige ervaring is wel vereist. Begrippen zoals sluitertijd, diafragma en ISO-waarde zijn je bekend en je kunt ze toepassen. Je hoeft de Intentional Camera Movement techniek nog niet onder de knie te hebben.

We werken met kleine groepen en geven je écht persoonlijke aandacht. We helpen je stap voor stap en begeleiden je op jouw eigen niveau. Deze workshop geeft je alle handvatten om hele creatieve landschapsfoto’s te maken.

Wat neem ik zelf mee?

– Camera
– Voldoende geheugenkaartjes
– Accu’s
– Objectieven met een brandpuntafstand vanaf 50mm
– Geschikte kleding, raadpleeg vooraf de weersvoorspelling
– (Waterdichte) schoenen of laarzen
– Tas of hoes voor om de camera voor het geval dat het regent
– Je lunch

Nice to have:
– Statief
– Filters (ND, grijs verloop, pola)

Toegankelijkheid

De locatie in Meise, België is eenvoudig met de auto te bereiken. Parkeren is gratis. In totaal lopen we ongeveer 4 kilometer over grotendeels onverharde paden. Bij regen kunnen we binnen fotograferen.

Workshop data

Datum Tijd Locatie Prijs Info
za. 21-09-2019 Van 11:00 uur tot 16:30 uur Meise €114,- inschrijven

Reacties van deelnemers

Ik heb twee modules afgerond en ik ben erg blij met de resultaten en de feedback. De opdrachten zijn uitdagend en origineel. Na deze twee modules zie ik mijn coachingsdoel al meer vorm krijgen.