Macrofotografie met Tussenringen geeft je nieuwe creatieve mogelijkheden

Je bent al een tijdje bezig met macrofotografie. Ben je op zoek naar nieuwe mogelijkheden binnen de macrofotografie om nog aantrekkelijkere macrofoto’s te maken? Wil je onderwerpen nóg groter op beeld vastleggen? En daarbij vooral nieuwe creatieve mogelijkheden ontdekken? Dan is de workshop Macrofotografie met tussenringen voor jou.

Op het eerste oog is het fotograferen met tussenringen niets bijzonders. Maar het vraagt even een iets andere technische aanpak en je hebt veel nieuwe creatieve mogelijkheden. Die moet je nog even ontdekken.

met tussenringen gaat een nieuwe wereld voor je open

Tussenringen zijn ringen zonder optiek (glas), die je plaatst tussen je camerabody en lens. Als je de tussenringen gebruikt in combinatie met een macrolens of telelens, zal je ontdekken dat de wereld er anders uitziet. Je kunt nog dichterbij scherp stellen en je onderwerp komt nóg groter in beeld. Maar tot zo ver de techniek. Wat nog veel leuker is dan je onderwerp groter in beeld brengen is dat je een aantal creatieve mogelijkheden hebt. Je kunt nog meer sfeer in je beelden brengen.

Wat je ontdekt in de workshop Macrofotografie met tussenringen?

  • Hoe je met tussenringen kunt werken voor super close ups
  • Met tussenringen een nieuwe dimensie binnen macrofotografie ontdekt
  • Creatievere foto’s maakt door het inzetten van tussenringen op je camera

We laten je zien hoe je deze technieken in de praktijk inzet om mooie macrofoto’s te maken. Wij helpen jou daarbij en we bespreken je foto’s in het veld zodat je direct met de tips en adviezen aan de slag kunt.

Dit is een onmisbare workshop die jouw fotografie naar een hoger niveau tilt. Je zult direct mooiere foto’s maken.

Heb je nog geen tussenringen? Geen probleem. Wij hebben tussenringen beschikbaar, geschikt voor Canon en Nikon camera’s. Deze kun je uitproberen tijdens de workshop.

kleine groep, veel persoonlijke begeleiding

De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Er zijn dus maximaal vijf deelnemers per fotograaf. Je krijgt begeleiding van twee ervaren, fulltime fotografen. Yvonne en Frank hebben zeer ruime ervaring in de landschapsfotografie. Je krijgt 1-op-1 begeleiding op locatie en nog meer tips en trucs. En als je wilt gaan we samen op zoek naar de foto die jij wil maken. We helpen je bij het vinden van een fotogenieke plek, het opbouwen van een aantrekkelijke compositie en het correct toepassen van de techniek.

Meld je nu aan, je krijgt:

✅ Entree tot het arboretum
✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Beter Fotograferen’ ter waarde van 12 euro (meer dan 100 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips)
✅ Een handige hulpgids over landschapsfotografie ter waarde van 6 euro

Wil je meer creatieve macrofoto’s met tussenringen maken? Meld je dan hier aan

Het programma van de workshop macrofotorafie met tussenringen

De workshop macrofotografie met tussenringen start om 11:00 uur en duurt tot ongeveer 16:30 uur. de workshop vindt plaats in het Arboretum in Kalmthout.

compleet pakket

E-book ‘Beter fotograferen’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Enkele weken voor het begin van de workshop macrofotografie met tussenringen ontvang je ons E-book ‘Beter fotograferen’. Ruim 100 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder in macrofotografie te verdiepen.

In dit uitgebreide E-book is onze jarenlange ervaring als professionele macrofotografen gebundeld. Techniek, compositie en sfeer, het komt er allemaal in terug. Dit E-book is een handig naslagwerk en de foto’s zullen je inspireren.

Handige hulpgids

Je krijgt een extra hulpgids die specifiek ingaat op het fotograferen met tussenringen. Hiermee kun je je al voorbereiden op de workshop van Betere Landschapsfoto.

interactieve en inspirerende presentatie

De workshop macrofotografie met tussenringen begint met een interactieve presentatie. Ondertussen geniet je van koffie/thee en iets lekkers. Aan de hand van een aantal foto’s die we op de locatie met tussenringen hebben gemaakt, nemen wij je mee in de wereld van macrofotografie. Techniek, tips, trucs, compositie en sfeer passeren de revue. Je zult zelf snel willen starten met fotograferen en dat gaan we dan ook doen. Je gaat ontdekken hoe je betere en mooiere macrofoto’s met tussenringen maakt.

ontdek je nieuwe mogelijkheden in de macrofotografie

Je komt omdat je nieuwe mogelijkheden wil ontdekken. Het werken met tussenringen is een nieuwe uitdaging. Van ons krijg je concrete tips en adviezen die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer en onder alle omstandigheden. Met de hulp van Frank en Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop weet hoe je een aantrekkelijke compositie opbouwt en sfeer weergeeft. Als geheugensteun ontvang je een handige hulpgids dat je tijdens het fotograferen kunt gebruiken.

We geven je op iedere locatie gedetailleerde informatie over de fotografische mogelijkheden waarbij je de tussenringen gebruikt. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips, voorbeelden en advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Natuurlijk heb je steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan de fotografen stellen.

1-op-1 begeleiding

Tijdens de workshop krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank en Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. Naast de techniek ontdek je ook hoe je een compositie opbouwt.

Je kunt al je vragen stellen over macrofotografie. Je krijgt tips en advies op je foto’s en ontdekt hoe je zelf steeds betere macrofoto’s maakt. Na de workshop heb je alle handvatten om zelf aantrekkelijke macrofoto’s te maken.

bonus ter waarde van 35 euro

Na de workshop macrofotografie beoordelen we drie foto’s die je tijdens de workshop Macrofotografie met tussenringen hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer en techniek. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw landschapsfotografie. De review is uitgebreid, we nemen er de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de workshop.

Locatie van de workshop

Het Arboretum Kalmthout in Kalmthout in België. Parkeren is gratis. Het Arboretum is ook eenvoudig per trein bereikbaar. Vanaf het station loop je in minder dan vijf minuten naar de ingang.

Heb ik ervaring nodig?

Je bent in het bezit van een (digitale) spiegelreflexcamera of systeemcamera. Begrippen zoals sluitertijd, diafragma en ISO-waarde zijn je bekend, en je begrijpt hoe je deze naar eigen inzicht kunt combineren. Je hebt enige ervaring met fotograferen op diafragmavoorkeuze of de manuele stand. Ervaring met macrofotografie is niet noodzakelijk maar wel handig. Je hoeft nog geen ervaring te hebben met tussenringen.

Wat moet ik zelf meenemen?

– Camera
– Macrolens, eventueel een telelens
– Tussenringen (als je die zelf hebt. Tussenringen voor Nikon en Canon camera’s kun je van ons lenen)
– Geschikte kleding
– Iets om op te liggen voor als de grond nat is
– Als je meedoet in Kalmthout neem je ook je eigen lunch mee

Nice to have:
– Iets tegen de wind, bijvoorbeeld een paraplu
– Statief

Toegankelijkheid

De locatie is eenvoudig per auto en openbaar vervoer te bereiken. Ter plaatse loop je door het park over deels onverharde paden en gras.

Workshop data

Datum Tijd Locatie Prijs Info
zo. 10-05-2020 Van 11:00 uur tot 16:30 uur Kalmthout €115,- inschrijven

Reacties van deelnemers

Na geruime tijd van plan geweest te zijn een fotoreis te boeken, ben ik afgelopen jaar met Betere Landschapsfoto mee geweest naar het Lake District. En wat een goede keus was dat!
Yvonne & Frank zijn hele leuke mensen om mee op pad te gaan. Zij hebben veel foto-technische kennis die ze graag met je delen en overduidelijk veel kennis van het gebied waar we verbleven. De groep was ook erg fijn, we hebben veel gelachen en een goede tijd gehad.

Ik heb veel geleerd over het fotograferen van landschappen, het gebruik van filters, over instellingen van mijn camera die ik nog niet kende en over het gebruik van nabewerkingsoftware. Dit heeft als resultaat gehad dat ik nu weer vaker erop uit ga om het geleerde in praktijk te brengen, en de landschapsfoto's foto's die ik nu maak zijn inderdaad beter dan voorheen.

Ik kan maar een nadeel bedenken, en dat is dat ik volgend jaar weer mee wil ...

Bas Ruiter

Zeer goede en persoonlijk gerichte workshop. Doordat de groep deelnemers bewust klein gehouden wordt, nemen Yvonne en Frank écht de tijd om zoveel mogelijk je vragen te beantwoorden.
Ik vond dit persoonlijk een zeer aangename en geslaagde workshop! Ik heb echt veel bijgeleerd en ga nu zeker aan de slag met de feedback die ik nadien op mijn foto’s ontvangen heb. Zeer tevreden!!!

Recent heb ik een coachingstraject afgerond gericht op het verder ontwikkelen van mijn fotografische stijl. Een intensief traject met uitdagende opdrachten. De begeleiding en feedback van Yvonne en Frank was professioneel, persoonlijk en stimulerend. Stimulerend om verder te gaan, kritisch te blijven, te onderzoeken. In ruim een half jaar heb ik veel geleerd en een enorme stap gezet in mijn ontwikkeling. Het heeft mij gebracht dat ik blijf experimenteren en vooral te durven. Ik ben erg blij met de resultaten van deze coaching.

Het zit er alweer op, onze prachtige fotoreis naar Lake District. Het ging mijn verwachtingen te boven. Ik heb ontzettend veel geleerd en kijk nu heel anders naar mijn composities. Er werden veel goede adviezen gegeven en mijn foto's verbeterden met de dag. We hadden een heel leuke groep, hebben veel gelachen en we hebben enorm geboft met het weer. Een vriendin dacht dat ik een ansichtkaart mailde toen ik haar een van mijn foto's van deze week doorstuurde!! Complimenten aan Yvonne en Frank: HET WAS EEN SUPERREIS!!! Ik ga zeker nog een keer met jullie mee op fotoreis.

Een aanrader voor zij die fotografie op een hoger niveau willen brengen. Frank en Yvonne zijn hiervoor de geknipte mensen die je op weg helpen om dat ene plaatje naar een hoger level te krijgen! Vriendschap, kennis en plezier zijn zowat de ingrediënten die geserveerd worden op een dienblad. Workshop, fotoreis, enz... je moet het zeker eens meemaken. Ik kijk al uit naar de volgende keer.