privé masterclass met lange sluitertijden

Masterclass voor 1 of 2 deelnemers

Je fotografeert al met lange sluitertijden. En misschien heb je zelf al filters. Je beheerst de techniek. Nu ben je toe aan de volgende stappen: het bewust inzetten van een langere sluitertijd om je foto’s sterker te maken. Het onderwerp is niet meer de lange sluitertijd zelf. In de privé masterclass kustfotografie met lange sluitertijden gebruik je de lange sluitertijd om het onderwerp in de foto te benadrukken.

Wil je een masterclass voor jezelf? Heerlijk naar Nederlandse kust met lange sluitertijden fotograferen? Maximaal rendement en zelf bepalen of de masterclass in de zomer, herfst, winter of lente plaatsvindt? Kies dan voor de privé masterclass Kustfotografie met lange sluitertijden. Wij zijn flexibel als het om jouw wensen gaat.

Natuurfotografen werken vaak graag met lange sluitertijden. Als je al wat meer ervaring hebt, merk je dat je door met de sluitertijd te variëren veel verschillende mogelijkheden hebt. Die verschillende mogelijkheden brengen dynamiek en sfeer in je foto’s.

Wat ontdek je in de masterclass kustfotografie met lange sluitertijden

Vanuit de basis die je al hebt, zet je de volgende stappen. Vanaf nu ga je bewust voor een bepaalde sluitertijd kiezen. Je ontdekt hoe je:

  • Lucht en water ‘leest’ en vertaalt naar een passende dynamiek in de foto
  • Lange sluitertijden inzet om kracht aan je foto’s toe te voegen
  • Objecten benadrukt of juist verhult
  • Beweging in lucht en water gebruikt om het onderwerp in de foto te benadrukken

Breng 1 dag door met 1 van de professionele fulltime fotografen van Betere Landschapsfoto: Frank of Yvonne. Alle aandacht in de masterclass is voor jou.

Fotograferen met lange sluitertijden is een kunst

Het fotograferen met filters vraagt specifieke aandacht. Niet alleen aandacht voor de technische instellingen en de compositie. Maar juist ook heel specifiek voor de bewegende elementen in je foto en hoe je die het beste kunt inzetten onder de gegeven omstandigheden. De natuur is iedere keer weer anders. En dat stelt je voor bijzondere uitdagingen en geeft je nieuwe mogelijkheden. Je zult nieuwe en mooie foto’s aan je portfolio toevoegen.

De privé masterclass kustfotografie met lange sluitertijden is perfect als je al met filters fotografeert en je skills verder wilt verbeteren. Je krijgt veel praktische tips en adviezen. Als bonus leggen we je uit hoe je de beste locaties voor het fotograferen met lange sluitertijden selecteert.

Wat krijg je in deze masterclass kustfotografie met lange sluitertijden

  • Masterclass van 5 uur
  • Maximaal 2 deelnemers
  • Veel fotograferen
  • Alle aandacht is voor jou, 1-op-1 begeleiding
  • Fotograferen met lange sluitertijden
  • E-book ‘Fotograferen is een Kunst’, met 150 pagina’s tips, adviezen, voorbeelden en inspirerende foto’s

Flexibiliteit

In de privé masterclass ‘Kustfotografie met lange sluitertijden’ heb je maximale flexibiliteit. De masterclass vindt op een doordeweekse dag plaats. Samen bepalen we de datum, locatie en het tijdstip. We bezoeken één of enkele mooie plaatsen aan de kust en je ontdekt precies hoe je met lange sluitertijden fotografeert.

En als de datum niet uitkomt of het weer niet naar wens is? Geen punt, dan verplaatsen we de masterclass gewoon. We kunnen heel vroeg beginnen, bijvoorbeeld voor zonsopkomst. Maar we kunnen ook laat eindigen en fotograferen rondom de zonsondergang. Jij bepaalt het, en natuurlijk zullen wij je goed adviseren. De masterclass kan op verschillende locaties aan de Nederlandse kust plaatsvinden.

Maximaal 2 deelnemers in de privé masterclass kustfotografie met lange sluitertijden

Je kunt de privé masterclass alleen volgen. Maar je kunt ook 1 (foto)vriend/vriendin of je partner meenemen. De prijs van de privé masterclass blijft hetzelfde.

Taal

De privé masterclass kan in het Nederlands of Engels worden gegeven, jij bepaalt de taal.

Alle voordelen op een rijtje

Meld je nu aan en je krijgt:
✅ Maximale flexibiliteit
✅ Persoonlijke begeleiding op locatie
✅ Veel praktische tips en adviezen
✅ Alle aandacht is voor jou
✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Fotograferen is een Kunst’ ter waarde van 21,95 euro met meer dan 150 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips
✅ Een handige hulpgids over kustfotofotografie en het fotograferen met lange sluitertijden ter waarde van 12 euro
✅ Bruikbare feedback op 5 foto’s ter waarde van 49 euro

Programma privé masterclass kustfotografie met lange sluitertijden

wanneer

De datum en tijd van deze privé masterclass stemmen we na reservering af. De masterclass vindt doordeweeks plaats. We zijn flexibel wat dag en tijdstip betreft. De masterclass kan bijvoorbeeld vanaf zonsopkomst plaatsvinden, gewoon overdag maar ook rondom de zonsondergang. Geef aan wat jij wilt en we maken er een super masterclass van. De masterclass kan het hele jaar door plaatsvinden en duurt 5 uur. Komt een dag toch niet uit of bevalt het weer je niet, dan verplaatsen we de masterclass gewoon.

compleet pakket

E-book ‘Fotograferen is een Kunst’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Voor de privé masterclass ‘Kustfotografie met lange sluitertijden’ ontvang je ons e-book ‘Fotograferen is een Kunst’. Ruim 150 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder in kustfotografie te verdiepen.

Het e-book lees je heel eenvoudig op je tablet, laptop of telefoon

Handige hulpgids

Verder krijg je een hulpgids over het fotograferen met lange sluitertijden. Ook deze gids staat vol met achtergronden, tips, adviezen en inspirerende voorbeelden.

tijdens de privé masterclass Ontdek je nieuwe mogelijkheden

De kust is enorm veelzijdig. Dat zul je zelf ontdekken. Die veelzijdigheid biedt je veel mogelijkheden. Je krijgt van ons concrete tips en adviezen over het fotograferen met lange sluitertijden die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer en onder alle omstandigheden. Met de hulp van Frank of Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop de lange sluitertijden zo inzet dat je foto’s, onder de gegeven omstandigheden, dynamischer en sfeervoller zijn.

1-op-1 Begeleiding

Tijdens de masterclass krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank of Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips, voorbeelden en het advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Je hebt steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan ons stellen.

bonus ter waarde van 49 euro

Na de privé masterclass Kustfotografie met lange sluitertijden beoordelen we 5 foto’s die je tijdens de masterclass hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer, gebruikte techniek en gekozen sluitertijd. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw kustfotografie. De review is uitgebreid, we nemen er de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de masterclass.

Wanneer vindt de masterclass plaats

De datum en tijd van deze privé masterclass stemmen we samen af. Als je wilt neem je eerst met ons contact op. Je kunt er ook voor kiezen om je al in te schrijven. De details stemmen we in dat geval daarna af. De masterclass vindt doordeweeks plaats. We zijn flexibel wat dag en tijdstip betreft. De masterclass kan bijvoorbeeld vanaf zonsopkomst plaatsvinden, gewoon overdag maar ook rondom de zonsondergang. De locatie stemmen we samen af. Tip: in Zeeland zijn een aantal mooie en afwisselende stranden.

Corona/Covid-19 maatregelen en de masterclass

Natuurlijk volgen we de maatregelen die op de locatie van de masterclass gelden op. We houden afstand en indien nodig werken we met een mondkapje of volledig gezichtsmasker.

Als een masterclass niet kan doorgaan, verplaatsen we die naar een ander tijdstip. Meer informatie lees je op deze pagina.

Heb ik ervaring nodig

Het is een privé masterclass. Maar we gaan er wel van uit dat je ervaring hebt in het fotograferen met filters. Hoe meer ervaring je hebt, hoe meer je uit deze masterclass kunt halen. We gaan ervan uit dat je met een polarisatiefilter, grijs verloopfilter en grijsfilter kunt fotograferen. En dat je de variabelen zoals diafragma, sluitertijd en ISO-waarde in de praktijk weet te combineren. Als je twijfelt, neem dan gerust eerst contact met ons op. Heb je nog geen of weinig ervaring in het fotograferen met filters? Kies dan voor een groepsworkshop of de privé workshop kustfotografie met lange sluitertijden.

Hoe lang duurt de privé masterclass

De privé masterclass Kustfotografie met lange sluitertijden duurt 5 uur.

Waarom 1 of 2 deelnemers

Deze privé masterclass is voor maximaal 2 deelnemers. Jijzelf bent de 1e deelnemer. De 2e deelnemer bepaal jezelf. Zo is er veel tijd en krijg je/krijgen jullie alle aandacht die je nodig hebt.

Wat neem ik zelf mee

– Camera
– Objectieven. Welke je het beste mee neemt spreken we samen af
Een stevig statief
– Kleding die is afgestemd op de weersomstandigheden en jaargetijde
– Waterdichte schoenen of laarzen
– Tas of hoes voor om de camera

Filters:
– 6 Stop en/of 10 stop ND-filter
– 2 Stop grijsverloop filter
– Polarisatiefilter

De sterktes van de genoemde filters zijn indicatief. Het gaat er vooral om dat je in ieder geval deze 3 soorten filters hebt.

Even aan denken

– Lunch of iets te eten en drinken, afhankelijk van het tijdstip dat we afspreken.

Toegankelijkheid

De stranden die we bezoeken zijn eenvoudig per auto te bereiken. Je kunt als het ware naast de auto fotograferen als je dat wilt. De exacte locaties en info volgen na aanmelding.

Schrijf je nu in voor de privé masterclass Kustfotografie met lange sluitertijden, de prijs voor 1 of 2 deelnemers is gelijk

347,00 297,00