Dynamische kustfoto’s met Beweging en Intentional camera movement

Fotograferen is superleuk. Maar als je altijd hetzelfde doet gaat het vervelen. En dat terwijl je juist een hobby hebt gekozen die je rust en ontspanning moet geven. Je doel is om creatieve foto’s te maken.

Met beweging, ook wel Intentional Camera Movement genoemd kan dat. Maar er komt meer bij kijken dan even met je camera bewegen. Als je niet weet hoe het werkt wordt fotografie nog minder leuk. De resultaten vallen tegen. En iedere foto is ook nog eens anders. Word je er ook zo moe van? Dan is de workshop Kustfotografie Beweging en dynamiek ICM helemaal voor jou.

fotograferen met beweging en dynamiek

Heerlijk creatief fotograferen. ‘De regels’ loslaten en de grenzen binnen natuurfotografie opzoeken. Met een andere kijk fotograferen. Je kunt het en met onze hulp zul je al snel foto’s maken die jij mooi vindt. Ontdek met ons hoe het werkt. Want wij hebben er veel mee gewerkt. In de landschaps- en kustfotografie en ook in de architectuur. Deze vorm van fotografie is heel creatief, anders en gewoon leuk! Gun jezelf een creatieve out of the box workshop.

Bonus

Deze vorm van fotografie levert op het eerste oog veel tegenvallende resultaten op. In de nabewerking kun je pas echt de potentie van je beelden zien. Wij vertellen je precies hoe dit werkt.

Wat je ontdekt in deze workshop beweging en dynamiek ICM

  • Hoe je aan de kust met beweging fotografeert en het gokelement elimineert. Dat is toch anders dan in een landschap
  • Je creativiteit ontwikkelt
  • Dynamiek in je foto’s brengt met meer dan alleen de beweging van je camera
  • Wat je moet doen om het resultaat vooraf te voorspellen om missers te voorkomen

Bij een opname met beweging gaat het om de beweging die jij met je camera maakt. Wanneer je deze techniek juist toepast, kun je ware kunstwerkjes aan de kust maken. Kleuren en vormen spelen de hoofdrol in je foto, met een vleugje abstractie. Dit is creatief en uniek.

Wil je eens een keer helemaal iets anders? Dan mag je deze workshop niet missen!

kleine groep, veel persoonlijke aandacht tijdens de workshop

De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Er zijn dus maximaal vijf deelnemers per fotograaf. Je krijgt begeleiding van twee ervaren, fulltime fotografen. Yvonne en Frank hebben zeer ruime ervaring in de kustfotografie. Je krijgt 1-op-1 begeleiding op locatie en nog meer tips en trucs. En als je wilt gaan we samen op zoek naar de foto die jij wil maken. We helpen je bij het vinden van een fotogenieke plek, het opbouwen van een aantrekkelijke compositie en het correct toepassen van de techniek.

Meld je nu aan en je krijgt:

✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Beter Fotograferen’ ter waarde van 12 euro met meer dan 100 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips
✅ Een handige hulpgids over landschapsfotografie ter waarde van 6 euro

Wil jij creatieve kustfoto’s maken? Meld je dan aan voor deze workshop kustfotografie Beweging en dynamiek ICM

de workshop kustfotografie beweging en dynamiek ICM

De Kustfotografie Beweging en dynamiek ICM start om 10:00 uur en duurt tot ongeveer 16:00 uur. Je bent de hele dag bezig met creatieve kustfotografie aan de Zuid-Hollandse kust. De workshop vindt plaats in Oostvoorne.

compleet pakket

E-book ‘Beter Fotograferen’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Enkele weken voor het begin van de workshop kustfotografie ontvang je ons E-book ‘Beter fotograferen’. Ruim 100 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder n kustfotografie te verdiepen.

In dit uitgebreide E-book is onze jarenlange ervaring als professionele kustfotografen gebundeld. Techniek, compositie en sfeer, het komt er allemaal in terug. Dit E-book is een handig naslagwerk en de foto’s zullen je inspireren.

Handig hulpmiddel

Je krijgt een extra hulpgids die specifiek ingaat op het vastleggen van beweging en dynamiek in de kustfotografie door met je camera te bewegen. Deze techniek wordt ook wel Intentional Camera Movement genoemd. Hiermee kun je je al voorbereiden op de workshop van Betere Landschapsfoto.

Interactieve presentatie

De workshop begint met een interactieve presentatie. Ondertussen geniet je van koffie/thee en iets lekkers. Aan de hand van een aantal foto’s die we op de locatie hebben gemaakt, nemen wij je mee in de wereld van kustfotografie. Techniek, tips, trucs, compositie en sfeer passeren de revue. Je zult zelf snel willen starten met fotograferen en dat gaan we dan ook doen. Je gaat ontdekken hoe je foto’s met Intentional Camera Movement met een bijzondere uitstraling maakt.

ontdek je nieuwe mogelijkheden

Je komt naar de workshop omdat je deze speciale techniek onder de knie wil krijgen. Bij ons krijg je concrete tips en adviezen die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer, onder alle omstandigheden en natuurlijk op alle plekken waar je fotografeert. Met de hulp van Frank en Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop zelfstandig creatieve en sfeervolle foto’s met beweging kunt maken. Als geheugensteun ontvang je een handige hulpgids die je tijdens het fotograferen kunt gebruiken.

We geven je op iedere locatie gedetailleerde informatie over de fotografische mogelijkheden aan de kust. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips voorbeelden en advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Je hebt steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan de fotografen stellen.

1-op-1 begeleiding

Tijdens de workshop Kustfotografie Beweging en dynamiek ICM krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank en Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. Naast de techniek krijg je ondersteuning bij het opbouwen van de compositie.

Je kunt al je vragen stellen over kustfotografie. Je krijgt tips en advies op je foto’s en ontdekt hoe je zelf steeds betere foto’s maakt. Na de workshop heb je alle handvatten om zelf aantrekkelijke kustfoto’s te maken.

bonus ter waarde van 35 euro

Na de workshop kustfotografie beoordelen we drie foto’s die je tijdens de workshop hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer en techniek. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw creatieve kustfotografie. De review is uitgebreid, we nemen er echt de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de workshop.

filters te leen om te testen

Er zijn vijf sets met filters van NiSi beschikbaar om te testen. Gezien het thema van deze workshop neem je bij voorkeur je eigen filters mee. Als je die nog moet kopen, kunnen wij je vooraf adviseren. Vergeet in ieder geval niet je statief mee te nemen.

Betere Landschapsfoto is ambassadeur en dealer van NiSi
Locatie van de workshop

Je bent de hele dag in Oostvoorne aan de Zuid-Hollandse kust. De workshop start om 10:00 uur en duurt tot ongeveer 16:00 uur. Je bereikt het uitgestrekte strand via een hoge duin. Dit strand is uitermate geschikt om foto’s met beweging en dynamiek te maken.

Heb ik ervaring nodig

Begrippen zoals sluitertijd, diafragma en ISO-waarde zijn je bekend en je kunt ze toepassen. Je hoeft de Intentional Camera Movement techniek nog niet onder de knie te hebben.

We werken met kleine groepen en geven je écht persoonlijke aandacht. We helpen je stap voor stap en begeleiden je op jouw eigen niveau. Deze workshop geeft je alle handvatten om hele creatieve landschapsfoto’s te maken.

Wat neem ik zelf mee

– Camera
– Objectieven
– Statief
– 6 of 10 stop ND filter
– 2 stop grijsverloop filter
– Polarisatiefilter
– Warme kleding
– Waterdichte schoenen of laarzen
– Tas of hoes voor om de camera

Als je geen filters hebt kun je die tijdens de workshop lenen. We hebben 5 complete sets beschikbaar.

Ik wil filters kopen

Dat kan, we houden je niet tegen. Doe je zelf wel een plezier en kies voor kwaliteit. Je hebt geïnvesteerd in je camera en objectieven en die verdienen goede filters. Anders verlies je te veel kwaliteit. Je zult onder andere scherpte verliezen en last hebben van nare kleurzweem. Wij werken met NiSi en als ambassadeur en dealer kunnen wij dit merk van harte aanbevelen. Meer informatie over wat je nodig hebt lees je in dit artikel. Als je al weet wat je wil bestellen kun je rechtstreeks naar de webshop. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Toegankelijkheid

De locatie is eenvoudig per auto te bereiken. Op de locatie lopen we een paar honderd meter over het strand. Tussen jou en het strand ligt een van de hoogste duinen in Nederland.

Workshop data

Datum Tijd Locatie Prijs Info
vr. 29-11-2019 Van 10:00 uur tot 16:00 uur Oostvoorne €112,- inschrijven

Reacties van deelnemers

Ik heb twee modules afgerond en ik ben erg blij met de resultaten en de feedback. De opdrachten zijn uitdagend en origineel. Na deze twee modules zie ik mijn coachingsdoel al meer vorm krijgen.