ontwikkel je fotografie en maak sterkere composities aan de kust

Je beheerst de techniek best al goed en wil nu foto’s met impact maken. Spannende foto’s ook. De Nederlandse kust geeft je veel mogelijkheden. De kust is continu in beweging. Het water, wind en getij zorgen steeds weer voor andere lijnen en structuren. Gecombineerd met palenrijen, een pier of een ander object kun je mooie en sfeervolle composities maken. Alleen lukt dat niet altijd. Bij thuiskomst blijkt dat je compositie niet helemaal af is. Of de sfeer ontbreekt. Je bent niet tevreden over je foto’s. De workshop Kustfotografie Compositie en Sfeer is dan voor jou.

Sterke composities en sfeervolle beelden: zo doe je het

Ook voor jou zijn die mooie foto’s met impact weggelegd. Alleen moet je nog even ontdekken hoe. Ook jouw composities kunnen top zijn. En ook de sfeer kun je in de foto weergeven. We helpen je met een aantal specifieke aandachtspunten voor de kustfotografie. De nadruk ligt op het vinden van een geschikte compositie en die zo goed mogelijk op de foto laten overkomen. Ontdek met ons hoe het werkt. Je krijgt veel tips en trucs.

Als je de workshop kustfotografie compositie en sfeer hebt gevolgd zul je al snel aansprekende en sfeervolle beelden maken. Zoals je van ons bent gewend kun je alle tips en trucs direct in de praktijk toepassen.

ontdek WAT je gaat DOEN IN DEZE WORKSHOP kustFOTOGRAFIE compositie en sfeer

  • Vinden van een geschikte compositie zodat je een goed uitgangspunt hebt
  • Bepalen welke elementen je in de foto opneemt
  • Je eigen positie optimaliseren voor de beste foto
  • vastleggen van dynamiek en sfeer
  • Vertalen van wat je ziet naar de foto zodat jou foto ook impact heeft

We laten je zien hoe je deze technieken in de praktijk inzet om aantrekkelijke landschapsfoto’s te maken. Wij helpen jou daarbij en we bespreken je foto’s in het veld zodat je direct met de tips en adviezen aan de slag kunt.

Dit is een onmisbare workshop die jouw fotografie naar een hoger niveau tilt. Je zult direct betere foto’s maken.

Kleine groep, Veel persoonlijke aandacht tijdens de workshop

De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Er zijn dus maximaal vijf deelnemers per fotograaf. Je krijgt begeleiding van twee ervaren fulltime fotografen. Yvonne en Frank hebben zeer ruime ervaring in de landschapsfotografie. Je krijgt 1-op-1 begeleiding op locatie en nog meer tips en trucs. En als je wilt gaan we samen op zoek naar de foto die jij wil maken. We helpen je bij het vinden van een fotogenieke plek, het opbouwen van een aantrekkelijke compositie en het correct toepassen van de techniek.

Meld je nu aan en je krijgt:

✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Beter Fotograferen’ ter waarde van 12 euro met meer dan 100 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips
✅ Een handige hulpgids over landschapsfotografie ter waarde van 6 euro

Meld je nu aan voor de workshop kustfotografie Compositie en sfeer

de workshop kustfotografie compositie en sfeer

De workshop kustfotografie start om 10:30 uur en duurt tot 17:00. De workshop vindt plaats in Westkapelle aan de Zeeuwse kust.

compleet pakket

E-book ‘Beter fotograferen’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Enkele weken voor het begin van de workshop kustfotografie ontvang je ons E-book ‘Beter fotograferen’. Ruim 100 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder in kustfotografie te verdiepen.

In dit uitgebreide E-book is onze jarenlange ervaring als professionele kustfotografen gebundeld. Techniek, compositie en sfeer, het komt er allemaal in terug. Dit E-book is een handig naslagwerk en de foto’s zullen je inspireren.

Handige hulpgids

Je krijgt een extra hulpgids die specifiek ingaat op sterke composities voor kustfotografie. Hiermee kun je je al voorbereiden op de workshop van Betere Landschapsfoto.

interactieve en inspirerende presentatie

De workshop begint met een interactieve presentatie. Ondertussen geniet je van koffie/thee en iets lekkers. Aan de hand van een aantal foto’s die we op de locatie hebben gemaakt, nemen wij je mee in de wereld van kustfotografie. Techniek, tips, trucs, compositie en sfeer passeren de revue. Je zult zelf snel willen starten met fotograferen en dat gaan we dan ook doen. Je gaat ontdekken hoe je betere en mooiere foto’s maakt.

ontdek je nieuwe mogelijkheden

Je komt voor het verbeteren van je composities. In de workshop ligt daar de nadruk op. Bij ons krijg je concrete tips en adviezen die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer, onder alle omstandigheden en natuurlijk op alle plekken waar je fotografeert. Met de hulp van Frank en Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop zelfstandig de uitgangspunten om sterkere composities te maken kunt toepassen. Als geheugensteun ontvang je een handige hulpgids die je tijdens het fotograferen kunt gebruiken.

We geven je op iedere locatie gedetailleerde informatie over de fotografische mogelijkheden aan de kust. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips, voorbeelden en advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Je hebt steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan de fotografen stellen.

1-op-1 begeleiding

Tijdens de workshop krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank en Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. Het strand in Westkapelle kent veel mogelijkheden en je krijgt ondersteuning bij het maken van betere en mooiere composities.

Je kunt al je vragen stellen over kustfotografie. Je krijgt tips en advies op je foto’s en ontdekt hoe je zelf steeds betere foto’s maakt. Na de workshop heb je alle handvatten om zelf aantrekkelijke kustfoto’s te maken.

bonus ter waarde van 35 euro

Na de workshop kustfotografie beoordelen we drie foto’s die je tijdens de workshop hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer en techniek. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw landschapsfotografie. De review is uitgebreid, we nemen er echt de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de workshop.

filters te leen om te testen

Er zijn vijf sets met filters van NiSi beschikbaar om te testen. Gezien het thema van deze workshop neem je bij voorkeur je eigen filters mee. Als je die nog moet kopen, kunnen wij je vooraf adviseren. Vergeet in ieder geval niet je statief mee te nemen.

Betere Landschapsfoto is ambassadeur en dealer van NiSi
Locatie van de workshop

De workshop kustfotografie Compositie en sfeer start om 10:30 uur en duurt tot ongeveer 16:30 uur. De workshop vindt plaats op het strand bij Westkapelle.

Heb ik ervaring nodig?

Ervaring met kustfotografie of natuurfotografie in het algemeen is niet nodig. Wel is het erg handig als je basiskennis van de techniek hebt. Begrippen zoals sluitertijd, diafragma en ISO-waarde zijn je bekend en je kunt je de instellingen naar je wens aanpassen. Je kunt ook deelnemen als je al meer ervaring hebt. Je zult altijd iets nieuws in onze workshop ontdekken. Wij helpen jou met het verbeteren van je skills. Als je nog niet weet hoe je met filters werkt, adviseren we je eerst de workshop Kustfotografie Fotograferen met lange sluitertijden te volgen. Ook zonder dat je ervaring hebt in het fotograferen met filters kun je deelnemen. Omdat je nog aan de filters moet wennen zul je minder tijd aan het thema van de workshop besteden.

De workshop is geschikt voor iedereen die mooiere en betere kustfoto’s wil maken. Of je nu meer of minder ervaring in de fotografie hebt, het zorgvuldig opbouwen van je compositie in de kustfotografie vraagt specifieke aandacht.

We werken met kleine groepen en geven je écht persoonlijke aandacht. We helpen je stap voor stap en begeleiden je op jouw eigen niveau. Deze workshop geeft je, gecombineerd met een stevige technische basis en het fotograferen met lange sluitertijden alle handvatten om aantrekkelijke kustfoto’s te maken.

Wat neem ik zelf mee?

– Camera
– Objectieven
– Statief
– 6 of 10 stop ND filter
– 2 stop grijsverloop filter
– Polarisatiefilter
– Warme kleding
– Waterdichte schoenen of laarzen
– Tas of hoes voor om de camera

Als je geen filters hebt kun je die tijdens de workshop lenen. We hebben 5 complete sets beschikbaar.

Nice to have:
– Afstandsbediening

Ik wil filters kopen

Dat kan, we houden je niet tegen. Doe je zelf wel een plezier en kies voor kwaliteit. Je hebt geïnvesteerd in je camera en objectieven en die verdienen goede filters. Anders verlies je te veel kwaliteit. Je zult onder andere scherpte verliezen en last hebben van nare kleurzweem. Wij werken met NiSi en als ambassadeur en dealer kunnen wij dit merk van harte aanbevelen. Meer informatie over wat je nodig hebt lees je in dit artikel. Als je al weet wat je wil bestellen kun je rechtstreeks naar de webshop. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Toegankelijkheid

Het strand in Westkapelle is eenvoudig per auto te bereiken. Vanaf het parkeerterrein lopen we in minder dan tien minuten naar het strandpaviljoen. Exacte locatie en info volgen na aanmelding.

Workshop data

Datum Tijd Locatie Prijs Info
za. 22-02-2020 Van 10:30 uur tot 17:00 uur Westkapelle €121,- inschrijven
za. 19-09-2020 Van 10:30 uur tot 17:00 uur Westkapelle €121,- inschrijven

Reacties van deelnemers

Zeer goede en persoonlijk gerichte workshop. Doordat de groep deelnemers bewust klein gehouden wordt, nemen Yvonne en Frank écht de tijd om zoveel mogelijk je vragen te beantwoorden.
Ik vond dit persoonlijk een zeer aangename en geslaagde workshop! Ik heb echt veel bijgeleerd en ga nu zeker aan de slag met de feedback die ik nadien op mijn foto’s ontvangen heb. Zeer tevreden!!!

Ik heb twee modules afgerond en ik ben erg blij met de resultaten en de feedback. De opdrachten zijn uitdagend en origineel. Na deze twee modules zie ik mijn coachingsdoel al meer vorm krijgen.