Ontwikkel je Landschapsfotografie en maak sterkere composities

Je beheerst de techniek best al goed en wil nu foto’s met impact maken. Spannende foto’s ook. Alleen lukt dat niet altijd. Bij thuiskomst blijkt dat je compositie niet helemaal af is. Of de sfeer ontbreekt. Tijdens het fotograferen heb je iets anders gezien en had je al helemaal iets anders in gedachten. Maar je foto is een standaard foto, je bent er niet tevreden over. Om je heen zie je zo veel mooie foto’s die op hetzelfde moment zijn gemaakt. Hoe nu verder? De workshop landschapsfotografie compositie en sfeer is voor jou.

Sterke composities en sfeervolle beelden: zo doe je het

Ook voor jou zijn die mooie foto’s met impact weggelegd. Alleen moet je nog even ontdekken hoe. Ook jouw composities kunnen top zijn. En ook de sfeer kun je in de foto weergeven. We helpen je met een aantal specifieke aandachtspunten voor de landschapsfotografie. De nadruk ligt op het vinden van een geschikte compositie en die zo goed mogelijk op de foto laten overkomen. Ontdek met ons hoe het werkt. Je krijgt veel tips en trucs.

Als je de workshop landschapsfotografie compositie en sfeer hebt gevolgd zul je al snel aansprekende en sfeervolle beelden maken. Zoals je van ons bent gewend kun je alle tips en trucs direct in de praktijk toepassen.

wat je ontdekt in de workshop Landschapsfotografie compositie en sfeer

  • Vinden van een geschikte compositie zodat je een goed uitgangspunt hebt
  • Bepalen welke elementen je in de foto opneemt
  • Je eigen positie optimaliseren voor de beste foto
  • Vertalen van wat je ziet naar de foto zodat jou foto ook impact heeft

We laten je zien hoe je deze technieken in de praktijk inzet om aantrekkelijke landschapsfoto’s te maken. Wij helpen jou daarbij en we bespreken je foto’s in het veld zodat je direct met de tips en adviezen aan de slag kunt.

Dit is een onmisbare workshop die jouw fotografie naar een hoger niveau tilt. Je zult direct betere foto’s maken.

Kleine groep, Veel persoonlijke begeleiding tijdens de workshop

De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Er zijn dus maximaal vijf deelnemers per fotograaf. Je krijgt begeleiding van twee ervaren, fulltime fotografen. Yvonne en Frank hebben zeer ruime ervaring in de landschapsfotografie. Je krijgt 1-op-1 begeleiding op locatie en nog meer tips en trucs. En als je wilt gaan we samen op zoek naar de foto die jij wil maken. We helpen je bij het vinden van een fotogenieke plek, het opbouwen van een aantrekkelijke compositie en we bekijken samen hoe je sfeer in het beeld brengt.

Meld je nu aan en je krijgt:

✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Beter Fotograferen’ ter waarde van 12 euro met meer dan 100 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips
✅ Een handige hulpgids over compositie en sfeer in de landschapsfotografie ter waarde van 6 euro

Wil jij aantrekkelijke landschapsfoto’s maken? Meld je dan aan voor deze workshop Landschapsfotografie Compositie en sfeer

de workshop landschapsfotografie compositie en sfeer

De workshop landschapsfotografie start om 09:00 uur en duurt tot 15:00 uur. De workshop vindt plaats in Boxtel.

Compleet pakket

E-book ‘Beter fotograferen’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Enkele weken voor het begin van de workshop landschapsfotografie ontvang je ons E-book ‘Beter fotograferen’. Ruim 100 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder in landschapsfotografie te verdiepen.

In dit uitgebreide E-book is onze jarenlange ervaring als professionele landschapsfotografen gebundeld. Techniek, compositie en sfeer, het komt er allemaal in terug. Dit E-book is een handig naslagwerk en de foto’s zullen je inspireren.

Hulpgids

Je krijgt een extra hulpgids die specifiek ingaat op compositie en sfeer in de landschapsfotografie. Hiermee kun je je al voorbereiden op de workshop van Betere Landschapsfoto.

interactieve en inspirerende presentatie

De workshop begint met een interactieve presentatie. Ondertussen geniet je van koffie/thee en iets lekkers. Aan de hand van een aantal foto’s die we op de locatie hebben gemaakt, nemen wij je mee in de wereld van landschapsfotografie. Techniek, tips, trucs, compositie en sfeer passeren de revue. Je zult zelf snel willen starten met fotograferen en dat gaan we dan ook doen. Je gaat ontdekken hoe je mooiere foto’s met meer impact maakt.

ontdek je nieuwe mogelijkheden

Je komt voor het verbeteren van je composities in de landschapsfotografie. In de workshop ligt daar de nadruk op. Van ons krijg je concrete tips en adviezen die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer en onder alle omstandigheden. Met de hulp van Frank en Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop weet hoe je een aantrekkelijke compositie opbouwt en sfeer weergeeft. Als geheugensteun ontvang je een handige hulpgids dat je tijdens het fotograferen kunt gebruiken.

We geven je op iedere locatie gedetailleerde informatie over de fotografische mogelijkheden in het landschap. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips, voorbeelden en advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Je hebt steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan de fotografen stellen.

1-op-1 begeleiding

Tijdens de workshop krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank en Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. We helpen je vooral met de opbouw van de compositie en indien nodig zetten we technisch gezien de puntjes op de i.

Je kunt al je vragen stellen over landschapsfotografie. Je krijgt tips en advies op je foto’s en ontdekt hoe je zelf steeds betere foto’s maakt. Na de workshop heb je alle handvatten om zelf aantrekkelijke landschapsfoto’s te kunnen maken.

Bonus ter waarde van 35 euro

Na de workshop landschapsfotografie beoordelen we drie foto’s die je tijdens de workshop hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer en techniek. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw landschapsfotografie. De review is uitgebreid, we nemen er de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de workshop.

Locatie van de workshop

De workshop landschapsfotografie compositie en sfeer vindt plaats in Boxtel en Oisterwijk. We starten om 09:00 uur en ronden om ongeveer 15:00 uur af. We kiezen bewust voor deze locatie om je de diverse mogelijkheden in het Noord-Brabantse landschap te laten zien. Het gebied staat in deze tijd bekend om de bloeiende heide die de vennen en bossen omzoomt. En die gebieden bezoeken we natuurlijk.

Deze combinatie maakt het tot een uniek gebied in Noord-Brabant. Er zijn echter maar weinig gebieden die een grote verscheidenheid in zich hebben. Én dan ook nog eens het gevoel geven dat je ver van de bewoonde wereld bent.

Heb ik ervaring nodig?

Ervaring met landschapsfotografie of natuurfotografie in het algemeen is niet nodig. Wel is het erg handig als je basiskennis van de techniek hebt. Begrippen zoals sluitertijd, diafragma en ISO-waarde zijn je bekend en bij voorkeur kun je de instellingen naar je wens aanpassen. Je kunt ook deelnemen als je al meer ervaring hebt. Je zult altijd iets nieuws in onze workshop ontdekken. Wij helpen jou met het verbeteren van je skills.

De workshop is geschikt voor iedereen die betere composities in landschappen wil maken. Of je nu meer of minder ervaring in de fotografie hebt, het zorgvuldig opbouwen van je compositie in de landschapsfotografie vraagt specifieke aandacht. Ook ontdek je hoe je een geschikte plek vindt en een compositie opbouwt zodat je mooie landschapsfoto’s kunt maken.

We werken met kleine groepen en geven je écht persoonlijke aandacht. We helpen je stap voor stap en begeleiden je op jouw eigen niveau. Deze workshop geeft je, gecombineerd met een stevige technische basis, alle handvatten om aantrekkelijke landschapsfoto’s te maken.

Wat neem ik zelf mee?

– Camera
– Voldoende geheugenkaartjes
– Accu’s
– Objectieven
– Statief
– Geschikte kleding, raadpleeg vooraf de weersvoorspelling
– (Waterdichte) schoenen of laarzen
– Tas of hoes voor om de camera voor het geval dat het regent
– Lunch

Nice to have:
– Afstandsbediening
– Filters (ND, grijs verloop, polarisatie)

Toegankelijkheid

De locatie in Boxtel en Oisterwijk is eenvoudig per auto te bereiken, parkeren is gratis. Op de locatie volgen we de onverharde paden. We komen één keer in de buurt van sanitaire voorzieningen. Vergeet niet je eigen lunch mee te nemen. Je loopt ongeveer zes kilometer door het bos en over de heide. Stevige schoenen zijn een must.

Workshop data

Datum Tijd Locatie Prijs Info
za. 09-05-2020 Van 09:00 uur tot 15:00 uur Vennen Oisterwijk €116,- inschrijven
zo. 30-08-2020 Van 09:00 uur tot 15:00 uur Heide Oisterwijk en Boxtel €116,- inschrijven

Reacties van deelnemers

Na geruime tijd van plan geweest te zijn een fotoreis te boeken, ben ik afgelopen jaar met Betere Landschapsfoto mee geweest naar het Lake District. En wat een goede keus was dat!
Yvonne & Frank zijn hele leuke mensen om mee op pad te gaan. Zij hebben veel foto-technische kennis die ze graag met je delen en overduidelijk veel kennis van het gebied waar we verbleven. De groep was ook erg fijn, we hebben veel gelachen en een goede tijd gehad.

Ik heb veel geleerd over het fotograferen van landschappen, het gebruik van filters, over instellingen van mijn camera die ik nog niet kende en over het gebruik van nabewerkingsoftware. Dit heeft als resultaat gehad dat ik nu weer vaker erop uit ga om het geleerde in praktijk te brengen, en de landschapsfoto's foto's die ik nu maak zijn inderdaad beter dan voorheen.

Ik kan maar een nadeel bedenken, en dat is dat ik volgend jaar weer mee wil ...

Bas Ruiter

Zeer goede en persoonlijk gerichte workshop. Doordat de groep deelnemers bewust klein gehouden wordt, nemen Yvonne en Frank écht de tijd om zoveel mogelijk je vragen te beantwoorden.
Ik vond dit persoonlijk een zeer aangename en geslaagde workshop! Ik heb echt veel bijgeleerd en ga nu zeker aan de slag met de feedback die ik nadien op mijn foto’s ontvangen heb. Zeer tevreden!!!

Recent heb ik een coachingstraject afgerond gericht op het verder ontwikkelen van mijn fotografische stijl. Een intensief traject met uitdagende opdrachten. De begeleiding en feedback van Yvonne en Frank was professioneel, persoonlijk en stimulerend. Stimulerend om verder te gaan, kritisch te blijven, te onderzoeken. In ruim een half jaar heb ik veel geleerd en een enorme stap gezet in mijn ontwikkeling. Het heeft mij gebracht dat ik blijf experimenteren en vooral te durven. Ik ben erg blij met de resultaten van deze coaching.

Het zit er alweer op, onze prachtige fotoreis naar Lake District. Het ging mijn verwachtingen te boven. Ik heb ontzettend veel geleerd en kijk nu heel anders naar mijn composities. Er werden veel goede adviezen gegeven en mijn foto's verbeterden met de dag. We hadden een heel leuke groep, hebben veel gelachen en we hebben enorm geboft met het weer. Een vriendin dacht dat ik een ansichtkaart mailde toen ik haar een van mijn foto's van deze week doorstuurde!! Complimenten aan Yvonne en Frank: HET WAS EEN SUPERREIS!!! Ik ga zeker nog een keer met jullie mee op fotoreis.

Een aanrader voor zij die fotografie op een hoger niveau willen brengen. Frank en Yvonne zijn hiervoor de geknipte mensen die je op weg helpen om dat ene plaatje naar een hoger level te krijgen! Vriendschap, kennis en plezier zijn zowat de ingrediënten die geserveerd worden op een dienblad. Workshop, fotoreis, enz... je moet het zeker eens meemaken. Ik kijk al uit naar de volgende keer.