Maak betere macrofoto’s met betere composities

Is de workshop Macrofotografie Compositie en sfeer iets voor jou? Je beheerst de techniek best al goed en wil nu foto’s met impact maken. Spannende foto’s ook. Alleen lukt dat niet altijd. Bij thuiskomst blijkt dat je compositie niet helemaal af is. Of de sfeer ontbreekt. Tijdens het fotograferen heb je iets anders gezien en had je al helemaal iets anders in gedachten. Maar je foto is een standaard foto, je bent er niet tevreden over. Om je heen zie je zo veel mooie foto’s die op hetzelfde moment zijn gemaakt. Hoe nu verder?

Want waar moet je op letten bij het opbouwen van een sterke compositie? Wat is de beste positie voor een aantrekkelijk perspectief? Wat is de rol van de achtergrond? Hoe laat je een onderwerp het beste tot zijn recht komen? En waar moet je beginnen?

Het zijn maar een paar vragen en je loopt er iedere keer tegen aan.

Sterke composities en sfeervolle beelden: zo doe je het

Ook voor jou zijn die mooie foto’s met impact weggelegd. Alleen moet je nog even ontdekken hoe. Ook jouw composities kunnen top zijn. En ook de sfeer kun je in de foto weergeven. We helpen je met een aantal specifieke aandachtspunten voor de macrofotografie. De nadruk ligt op het vinden van een geschikte compositie en die zo goed mogelijk op de foto laten overkomen. Ontdek met ons hoe het werkt. Je krijgt veel tips en trucs.

Als je de workshop macro fotografie compositie en sfeer hebt gevolgd zul je al snel aansprekende en sfeervolle beelden maken. Zoals je van ons bent gewend kun je alle tips en trucs direct in de praktijk toepassen.

Wat ontdek je in deze Workshop Macrofotografie compositie en sfeer

  • Ontdek hoe je sterke composities maakt voor de mooiste foto’s
  • Ontdek hoe je een beeld opbouwt zodat je het perfecte plaatje schiet
  • Ontdek je onderwerp te positioneren zodat alle details kloppen
  • Ontdek wat een aansprekende compositie kan doen
  • Oefen in de praktijk en krijg meteen onze feedback
  • De techniek beheersen zodat je verder kan groeien in je hobby

We laten je zien hoe je deze technieken in de praktijk inzet om mooie macrofoto’s te maken. Wij helpen jou daarbij en we bespreken je foto’s in het veld zodat je direct met de tips en adviezen aan de slag kunt.

Dit is een onmisbare workshop die jouw fotografie naar een hoger niveau tilt. Je zult direct betere foto’s maken.

kleine groep, Veel persoonlijke begeleiding tijdens de workshop

De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Er zijn dus maximaal vijf deelnemers per fotograaf. Je krijgt begeleiding van twee ervaren, fulltime fotografen. Yvonne en Frank hebben zeer ruime ervaring in de landschapsfotografie. Je krijgt 1-op-1 begeleiding op locatie en nog meer tips en trucs. En als je wilt gaan we samen op zoek naar de foto die jij wil maken. We helpen je bij het vinden van een fotogenieke plek, het opbouwen van een aantrekkelijke compositie en het correct toepassen van de techniek.

Meld je nu aan je krijgt:

✅ Entree tot het arboretum. In Rotterdam is ook de lunch inbegrepen
✅ Gratis koffie of thee bij aankomst
✅ E-book ‘Beter Fotograferen’ ter waarde van 12 euro (meer dan 100 pagina’s en tientallen voorbeelden en tips)
✅ Een handige hulpgids over landschapsfotografie ter waarde van 6 euro

Wil jij sterke composities maken? Doe dan mee met de Workshop Macrofotografie en Sfeer

Programma workshop Macrofotografie compositie en sfeer

De workshop macrofotografie Compositie en sfeer start om 11:00 uur en duurt tot ongeveer 16:30 uur. De workshop wordt meerdere keren per jaar gegeven in Rotterdam en Kalmthout.

Compleet pakket

E-book ‘Beter fotograferen’

Bij Betere Landschapsfoto krijg je altijd een compleet pakket. Enkele weken voor het begin van de workshop macrofotografie ontvang je ons E-book ‘Beter fotograferen’. Ruim 100 pagina’s met informatie over compositie, sfeer en techniek. Dit is een mooi naslagwerk om je verder in macrofotografie te verdiepen.

In dit uitgebreide E-book is onze jarenlange ervaring als professionele macrofotografen gebundeld. Techniek, compositie en sfeer, het komt er allemaal in terug. Dit E-book is een handig naslagwerk en de foto’s zullen je inspireren.

Handige hulpgids

Je krijgt een extra hulpgids die specifiek ingaat op compositie en sfeer in de macrofotografie. Hiermee kun je je al voorbereiden op de workshop van Betere Landschapsfoto.

interactieve en inspirerende presentatie

De workshop begint met een interactieve presentatie. Ondertussen geniet je van koffie/thee en iets lekkers. Aan de hand van een aantal foto’s die we op de locatie hebben gemaakt, nemen wij je mee in de wereld van macrofotografie. Techniek, tips, trucs, compositie en sfeer passeren de revue. Je zult zelf snel willen starten met fotograferen en dat gaan we dan ook doen. Je gaat ontdekken hoe je betere en mooiere macrofoto’s maakt.

Ontdek je nieuwe mogelijkheden in de macrofotografie

Je komt voor het verbeteren van je composities in de macrofotografie. In de workshop ligt daar de nadruk op. Van ons krijg je concrete tips en adviezen die je zelf in de praktijk kunt toepassen. Keer op keer en onder alle omstandigheden. Met de hulp van Frank en Yvonne zul je de nieuwe informatie snel gebruiken in je foto’s. Het doel van de workshop is dat je na afloop weet hoe je een aantrekkelijke compositie opbouwt en sfeer weergeeft. Als geheugensteun ontvang je een handige hulpgids dat je tijdens het fotograferen kunt gebruiken.

We geven je op iedere locatie gedetailleerde informatie over de fotografische mogelijkheden in het landschap. Licht en omstandigheden zullen steeds anders zijn en vragen om specifieke aandacht. Je krijgt tips, voorbeelden en advies dat je nodig hebt om aantrekkelijke foto’s te maken. Je hebt steeds meer dan voldoende tijd om te fotograferen en je kunt je vragen aan de fotografen stellen.

1-op-1 begeleiding

Tijdens de workshop krijg je 1-op-1 begeleiding van Frank en Yvonne, de fotografen van Betere Landschapsfoto. Naast de techniek ontdek je ook hoe je een compositie opbouwt.

Je kunt al je vragen stellen over landschapsfotografie. Je krijgt tips en advies op je foto’s en ontdekt hoe je zelf steeds betere macrofoto’s maakt. Na de workshop heb je alle handvatten om zelf aantrekkelijke macrofoto’s te maken.

bonus ter waarde van 35 euro

Na de workshop landschapsfotografie beoordelen we drie foto’s die je tijdens de workshop hebt gemaakt. Je ontvangt bruikbare en opbouwende feedback van ons op het gebied van compositie, sfeer en techniek. We zullen je van tips voorzien die je verder helpen bij het ontwikkelen van jouw macrofotografie. De review is uitgebreid, we nemen er echt de tijd voor. Onze deelnemers ervaren de feedback als een waardevolle toevoeging aan de workshop.

Locaties van de workshop

De eendaagse workshop wordt op verschillende data op verschillende locaties gegeven:
In het Arboretum Kalmthout in Kalmthout in België. Parkeren is gratis. Het Arboretum is ook eenvoudig per trein bereikbaar. Vanaf het station loop je in minder dan vijf minuten naar de ingang.

De Workshop in Nederland vind plaats in Trompenburg Tuinen en Arboretum in Rotterdam. Meestal is parkeren gratis. Het Arboretum is ook per tram bereikbaar.

Heb ik ervaring nodig?

Deze workshop vereist enige kennis en ervaring. Begrippen zoals sluitertijd, diafragma en ISO-waarde zijn je bekend en je kunt ze naar wens toepassen. Je weet hoe je een foto correct belicht en hoe je in de macrofotografie scherp stelt. Heb je die ervaring nog niet? Kijk dan eens bij onze Workshop Macrofotografie Technische vaardigheden.

Je bezit een (digitale) spiegelreflexcamera of systeemcamera.

Wat neem je zelf mee

– Camera
– Macrolens, eventueel een telelens
– Geschikte kleding
– Iets om op te liggen voor als de grond nat is
– Als je meedoet in Kalmthout neem je ook je eigen lunch mee

Nice to have:
– Iets tegen de wind, bijvoorbeeld een paraplu
– Statief

Toegankelijkheid

De locaties zijn eenvoudig per auto en openbaar vervoer te bereiken. Ter plaatse loop je door het park over deels onverharde paden en gras.

Reacties van deelnemers

Ik heb twee modules afgerond en ik ben erg blij met de resultaten en de feedback. De opdrachten zijn uitdagend en origineel. Na deze twee modules zie ik mijn coachingsdoel al meer vorm krijgen.